The Main Street Cash Crunch, gekwantificeerd

Cashflow is de levensader van kleine bedrijven in Main Street. Onder COVID-19 droogde de cashflow bijna van de ene op de andere dag op, wat een soort massale uitsterving van kleine en middelgrote bedrijven (MKB) begon te veroorzaken.

 

Om de cashflow crunch in Main Street te begrijpen en op te lossen, onderzoekt PYMNTS ‘nieuwe rapport The Road To Recovery: Main Street SMBs And Closing The Cash Flow Gap gedaan in samenwerking met Visa, met een oogje de huidige financiële toestand van Main Street-bedrijven over oplossingen.

 

“Het resultaat van [de pandemie] is een MKB-sector in de hoofdstraat die niet langer financieel sterk is vanwege de door blokkering opgelegde cashflow-uitdagingen”, stelt het nieuwe rapport. “Zesenzeventig procent van de MKB’s in Main Street die PYMNTS op 18 juni 2020 ondervroeg, werden geconfronteerd met een tekort aan kasstroom als gevolg van de pandemie. Deze studie, uitgevoerd in samenwerking met Visa, laat ook zien dat 18 procent regelmatig kampt met een tekort aan cashflow. ”

 

Het is tijd voor realtime

 

Van alle bevindingen in The Road To Recovery: Main Street SMBs And Closing The Cash Flow Gap, is de honger naar instant geld het meest opvallend in het nieuwe onderzoek.

 

“Een van de digitale tools waar het MKB in Main Street grote belangstelling voor heeft, is de realtime afwikkeling van handelsfondsen. Negen van de tien ondervraagde MKB’s in Main Street zouden overwegen om indien mogelijk realtime afwikkelingsmogelijkheden te gebruiken, en vier van de 10 ondervraagde MKB’s in Main Street zouden ‘zeer of’ zeer geïnteresseerd zijn in de overstap naar verkooppunten (POS) providers of acquirers die die mogelijkheid bieden ”, aldus het rapport.

 

Onmiddellijke beschikbaarheid van fondsen zou het script kunnen omdraaien voor bekisting van MKB’s met beperkte middelen.

 

“Voor MKB’s in Main Street, wiens enige andere betrouwbare bronnen van liquiditeit nu persoonlijke besparingen, persoonlijke creditcards en / of het sparen van contant geld kunnen zijn door de betaling van huur op te heffen en de betalingen van leveranciers te vertragen, wordt realtime afwikkeling gezien als een welkom levenslijn in een tijd waarin 60 procent van de ondervraagde MKB’s in Main Street ook zegt dat hun voortbestaan ​​onzeker is. ”

 

Het is een ernstige zaak voor veel eigenaren van kleine bedrijven die bijna alle andere fondsen hebben uitgeput.

https://youtube.com/watch?v=Y2HkEhHvrAU
 

“Ons onderzoek toont aan dat 37 procent van deze in geld vastzittende MKB’s in Main Street die de afgelopen vier maanden een tekort aan cashflow hebben ondervonden, hun eigen middelen aanwenden om die tekorten te dekken”, aldus The Road To Recovery: Main Street SMBs And Closing The Cashflow-kloof. “Nog eens 26 procent gebruikt daarvoor zijn persoonlijke creditcard en 23 procent vraagt ​​familieleden of vrienden om hulp. Veel MKB-eigenaren in Main Street zeggen dat ze van plan zijn persoonlijke leningen aan te vragen om hun bedrijven te helpen financieren: 21 procent deed dat, maar aanvragers weten niet zeker of ze al dan niet zullen worden goedgekeurd. ”

 

Niet iedereen wil realtime

 

Realtime afwikkeling is altijd al super aantrekkelijk geweest, maar tot 2020 meer luxe dan noodzaak. Nu kan instant voor veel MKB-bedrijven niet meteen genoeg zijn.

 

“Het MKB in Main Street is geïnteresseerd in realtime afwikkeling om de kasstromen te verbeteren en op elk moment toegang te krijgen tot fondsen, met respectievelijk 58 procent en 57 procent,” aldus het rapport.

 

“We zien ook dat 28 procent van de MKB’s in Main Street geïnteresseerd is in realtime afwikkelingsmogelijkheden omdat ze momenteel geen toegang hebben tot een werkende kapitaallijn en 22 procent is geïnteresseerd omdat ze denken dat het hen zou helpen hun leveranciers op tijd te betalen. ” Amex creditcards aanvragen.

 

Interessant is dat een fractie van de Main Street-verkopers weinig tot geen interesse toont in realtime betalingen. Dit zijn de MKB’s met middelen en misschien grotere zakelijke kredieten. Hun probleem: terugvorderingen.

 

“Zeer weinig MKB’s in Main Street hebben geen interesse in real-time afwikkelingsmogelijkheden, maar degenen die niet geïnteresseerd zijn en geen cashflowproblemen hebben, hebben de neiging vergoedingen en terugboekingen als hun redenen te noemen”, aldus het rapport. Mastercard creditcards benoemen.

 

“Zevenentwintig procent van de MKB’s in Main Street … is niet geïnteresseerd in realtime afwikkelingsmogelijkheden … omdat ze geen extra kosten willen betalen, terwijl 26 procent zich zorgen maakt over het moeten betalen van terugboekingen en terugbetalingen. Veel ongeïnteresseerde MKB-bedrijven in Main Street zeggen ook dat dit komt omdat ze ofwel niet vertrouwen of niet begrijpen hoe realtime afwikkeling werkt. ”